Hybrid Modality from a perspective of Education for Emancipation

Authors

  • Lady Morales Morales

Keywords:

Learning, Face-to-face learning, Virtual learning, Hybrid education

Abstract

The way of learning has changed in recent years. Face-to-face learning has passed to virtual learning or to the combination of both modalities, hybrid education is in force in classrooms of all educational levels. There are varied pedagogical currents that have been concerned with the development of this new modality, currents such as constructivism or cognitivism have tried to adapt to the current context, but in the end without the objective of educating to transform the individual and transform the environment in the that unfolds The hybrid modality has advantages that, when linked with the pedagogy of Education for Emancipation, enhance the teaching-learning process, developing capacities to transform reality

Author Biography

Lady Morales Morales

Licenciada en Psicología titulada en la Universidad Técnica Particular de Loja. Maestría en Educación con mención en Pedagogía en la Universidad Tecnológica Empresarial de Guayaquil Actualmente doctoranda para PhD en Ciencias de la Educación en la Universidad Nacional y Experimental de Guayana de Venezuela. Cursos de actualización permanente en educación virtual, recursos didácticos, innovación educativa, psicopedagogía, entre otros.

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Published

2022-01-01